Może powstać „polski Unilever”
Hygienika razem z koncernem FoodCare budują dużą, regionalną grupę drogeryjno-spożywczą
Hygienika zawarła wczoraj warunkową umowę kupna połowy udziałów w spółce Dayli, do której ma trafić polska sieć drogerii Schlecker. Wartość transakcji wynosi 3 mln euro.
To element strategii zakładającej budowę dużej grupy drogeryjno-spożywczej. W realizacji tego planu Hygienikę wspomoże koncern FoodCare (ma m. in. marki Frugo, Gellwe i Black). Zamierza współpracować operacyjnie z giełdową spółką. Ponadto założyciel FoodCare i szef rady nadzorczej już kilka miesięcy temu zdecydował się na zakup akcji Hygieniki. Teraz ma ok. 5 proc. udziałów.
– Będę dalej inwestował w Hygienikę. Docelowo chciałbym przejąć kontrolę nad spółką – nie lubię być drugi. Razem z panem Kliniewskim (prezes Hygieniki – red.) mamy świetny pomysł na to, jak rozwinąć Hygienikę w „polskiego Unilevera" – mówi „Rz" Wiesław Włodarski, właściciel i szef rady nadzorczej FoodCare.
Robi się luka na rynku
Trzeba przyznać, że czas na budowanie takiej grupy jest optymalny. Z kilku krajów Europy (w tym z Polski) wycofuje się bowiem jeden z wiodących koncernów Kimberly-Clark.
– Na rynku pieluch pojawi się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta