BRIC i motoryzacja
Obecny kryzys sprawił, że kraje rozwijające się szybko doganiają państwa wysoko rozwinięte w produkcji i sprzedaży samochodów
Udział krajów BRIC (Brazylia, Rosja, Indie, Chiny – red.) w produkcji światowej samochodów osobowych w ciągu ostatnich pięciu lat podwoił się i obecnie wynosi 36 proc. Chiny stały się największym rynkiem motoryzacyjnym, a znaczenie pozostałych rynków BRIC również wzrosło. Wiele przesłanek wskazuje na to, że kraje te w nieodległej przyszłości staną się globalnymi potęgami motoryzacyjnymi. Tylko w Chinach i Indiach do 2040 r. liczba posiadaczy samochodów wzrośnie ponad 13-krotnie w porównaniu z rokiem 2010 i wyniesie ok. 1 miliarda.
Obecnie najwięcej pojazdów wytwarzanych w grupie BRIC produkowane jest w Chinach – w 2011 roku było to ponad 18 mln sztuk. Na drugim miejscu były Indie (3,9 mln), a w dalszej kolejności Brazylia (3,4 mln) i Rosja (1,9 mln). W przeszłości rozwój produkcji w tych krajach uzależniony był w dużym stopniu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta