Firmowy Mikołaj szykuje worek z prezentami
Mimo spowolnienia pracodawcy nie rezygnują ze świątecznych benefitów, choć paczki częściej zastępują bonem, kartą podarunkową albo gotówką.
Handlowcy liczą, że i w tym roku zarobią na świątecznej hojności pracodawców. Raczej się nie przeliczą, gdyż firmy są ostrożne w cięciu świątecznych benefitów.
Według badań przeprowadzonych przez Instytut ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Motivation Solutions 68 proc. firm przyznaje jakieś świadczenia pozapłacowe z okazji świąt Bożego Narodzenia. Jedni stawiają na gotówkę, inni na podarunkowe bony, kupony albo przedpłacone kartya część pozostaje wierna paczkom.
Premia na karpia
– Coraz częściej widzimy nowe formy świątecznego wynagradzania pracowników, jak premia na „karpia", bonusy w formie bonów żywnościowych, talonów czy kart rabatowych na produkty wytwarzane przez firmę – wylicza Artur Wawrzyniak, ekspert w agencji zatrudnienia Manpower.
Paczki świąteczne dostają np. pracownicy Nestle czy Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka. Z kolei Mars Polska stawia na świąteczną premię w wysokości 50 proc. wynagrodzenia wypłacaną wraz z pensją listopadową.
Podobnie jest w Kompanii Piwowarskiej, która w ramach funduszu socjalnego wypłaca wszystkim pracownikom wraz z listopadowym wynagrodzeniem świąteczny dodatek uzależniony od wysokości pensji.
Choć w ostatnich latach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta