Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zanim kupisz, zapytaj znajomych

15 grudnia 2012 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz
Konsumenci są dla siebie wiarygodnym źródłem informacji o markach i produktach
autor zdjęcia: Szymon Łaszewski
źródło: Fotorzepa
Konsumenci są dla siebie wiarygodnym źródłem informacji o markach i produktach
Polacy chętnie i wyjątkowo skrupulatnie sprawdzają informacje  o produktach, sprzedawcach oraz usługodawcach. Głównym ich źródłem są ciągle znajomi, ale także Internet daje niemal nieograniczone możliwości. I coraz więcej osób z tego korzysta.
źródło: Rzeczpospolita
Polacy chętnie i wyjątkowo skrupulatnie sprawdzają informacje o produktach, sprzedawcach oraz usługodawcach. Głównym ich źródłem są ciągle znajomi, ale także Internet daje niemal nieograniczone możliwości. I coraz więcej osób z tego korzysta.

78 proc. Polaków przed podjęciem decyzji o zakupie zasięga opinii u znajomych lub sprawdza w Internecie.

W handlu od zawsze obowiązuje podstawowa zasada – zadowolony klient podzieli się swoimi doświadczeniami z co najwyżej kilkoma osobami, ale niezadowolony poinformuje już co najmniej kilkanaście, jak został potraktowany lub dlaczego jest rozczarowany zakupionym towarem. W Polsce można o takim podejściu mówić dopiero od lat 90. I to raczej końcówki tej dekady. Wtedy po wielkich inwestycjach zagranicznych sieci handlowych w naszym kraju o klienta zaczęto walczyć, ponieważ na rynku dopiero zapanowała ostra konkurencja.

Nowe zasady

W ostatnich latach dzięki Internetowi doszło do prawdziwej rewolucji. Dzisiaj klient ma wręcz nieograniczone możliwości podzielenia się swoją opinią z innymi i korzysta z tej opcji coraz więcej osób. – Tym bardziej że zapotrzebowanie na opinie i rekomendacje jest także coraz większe. Osoba niezadowolona z produktu czy usługi ma dziesięć razy silniejszą motywację do podzielenia się w sieci swoją opinią od tej, której oczekiwania zostały spełnione. Opinie są ważne, ale szczególnie gdy pochodzą od kogoś zaufanego. Jeśli chodzi o podjęcie decyzji o zakupie, to nawet opinie negatywne pochodzące od nieznanych nam osób potrafią do tego skutecznie zniechęcić – mówi Piotr Jarosz, prezes Dotcom River i...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9413

Wydanie: 9413

Spis treści
Zamów abonament