Zanim kupisz, zapytaj znajomych
78 proc. Polaków przed podjęciem decyzji o zakupie zasięga opinii u znajomych lub sprawdza w Internecie.
W handlu od zawsze obowiązuje podstawowa zasada – zadowolony klient podzieli się swoimi doświadczeniami z co najwyżej kilkoma osobami, ale niezadowolony poinformuje już co najmniej kilkanaście, jak został potraktowany lub dlaczego jest rozczarowany zakupionym towarem. W Polsce można o takim podejściu mówić dopiero od lat 90. I to raczej końcówki tej dekady. Wtedy po wielkich inwestycjach zagranicznych sieci handlowych w naszym kraju o klienta zaczęto walczyć, ponieważ na rynku dopiero zapanowała ostra konkurencja.
Nowe zasady
W ostatnich latach dzięki Internetowi doszło do prawdziwej rewolucji. Dzisiaj klient ma wręcz nieograniczone możliwości podzielenia się swoją opinią z innymi i korzysta z tej opcji coraz więcej osób. – Tym bardziej że zapotrzebowanie na opinie i rekomendacje jest także coraz większe. Osoba niezadowolona z produktu czy usługi ma dziesięć razy silniejszą motywację do podzielenia się w sieci swoją opinią od tej, której oczekiwania zostały spełnione. Opinie są ważne, ale szczególnie gdy pochodzą od kogoś zaufanego. Jeśli chodzi o podjęcie decyzji o zakupie, to nawet opinie negatywne pochodzące od nieznanych nam osób potrafią do tego skutecznie zniechęcić – mówi Piotr Jarosz, prezes Dotcom River i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta