Koreańczycy rozpychają się na rynku nowych aut
Część producentów z powodzeniem wykorzystuje obecny kryzys do umocnienia swojej pozycji.
Optymiści wśród analityków motoryzacyjnych twierdzą, że wyraźną poprawę na rynku europejskim będzie można zauważyć już w 2014 roku. Pesymiści są zdania, że nawet 2020 rok będzie jeszcze kiepski. Tak głęboki jest kryzys w europejskiej motoryzacji.
Mimo to są marki i modele, które sprzedają się dobrze nawet w kryzysie. Zdumiewa, że skoro wszyscy liczą pieniądze, to czemu producenci najdroższych pojazdów nie mają problemów i tylko niektórzy z nich muszą obniżać ceny. Ale w prawdziwe osłupienie wprowadza sukces dwóch koreańskich marek Hyundai i Kia oraz amerykańskiego Chevroleta. To wszystko auta masowe, które w kryzysie cierpią najbardziej.
Oskarżenia o dumping
Przy kurczącym się rynku europejskim (w tym roku zapewne o ok. 8 proc.) Hyundai sprzeda w tym roku o ok. 10 proc więcej aut niż w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta