Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kryzysowa szminka od znajomej

05 stycznia 2013 | Ekonomia | Anita Błaszczak
W sprzedaży bezpośredniej liczy się dobra sieć kontaktów
źródło: Archiwum
W sprzedaży bezpośredniej liczy się dobra sieć kontaktów
Kryzys i wysokie bezrobocie zachęcają do spróbowania sił  w sprzedaży bezpośredniej, gdzie działa już 870 tys. osób.
źródło: Rzeczpospolita
Kryzys i wysokie bezrobocie zachęcają do spróbowania sił w sprzedaży bezpośredniej, gdzie działa już 870 tys. osób.

Sprzedaż bezpośrednia rośnie w trudnych czasach. Sprzyja temu wysyp chętnych do pracy.

Wiosną 2009 r., gdy na dobre rozkręcał się światowy kryzys finansowy, potentat sprzedaży bezpośredniej, firma kosmetyczna Avon, wystartował w Polsce z głośną, ogólnokrajową kampanią promocyjną. Kampania, która objęła kilkanaście stacji telewizyjnych i czołowe portale, nie miała jednak zachęcić Polek do kupna kosmetyków Avonu. Była to akcja rekrutacyjna, w której spółka zachęcała kobiety do współpracy w charakterze konsultantek.

Avon nie komentował wtedy, jak reklamy przełożyły się na wzmocnienie jego sił sprzedaży. Jednak z danych Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB), które zrzesza większość czołowych graczy w tej branży, wynika, że w 2009 r. nastąpił tam  wyraźny wzrost liczby sprzedawców. Przybyło ich wtedy ponad 16 proc., czyli ponaddwukrotnie więcej niż rok wcześniej.

Mimo gospodarczego spowolnienia wzrosły też o ponad 4 proc. obroty rynku  sprzedaży bezpośredniej, które zwiększały się także w kolejnych latach, a w 2011 roku przekroczyły już 2,6 mld złotych.

Kosmetyczna czołówka

– Dotychczasowe okresy pogorszenia ekonomicznego dowodzą, że sprzedaż bezpośrednia wówczas się ożywiała. Przybywało też sprzedawców. To jeden z nielicznych sektorów, gdzie zawsze, niezależnie od koniunktury, można znaleźć zajęcie – twierdzi Mirosław Luboń, dyrektor generalny PSSB. Ma on...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9428

Wydanie: 9428

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament