Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Na razie kody SMS, niedługo wystarczy odcisk palca

07 lutego 2013 | Moje pieniądze | Anna Ogonowska-Rejer
W rozmowie z pracownikiem banku może paść wiele pytań
autor zdjęcia: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa
W rozmowie z pracownikiem banku może paść wiele pytań

Zdalny dostęp do konta | O wszystko, co podaliśmy w formularzu przy zakładaniu rachunku bankowego, możemy być potem zapytani przez pracownika infolinii. Zła odpowiedź uniemożliwi wykonanie operacji.

Gdy zakładamy konto w banku, w formularzu oprócz standardowych pytań o imię i nazwisko, adres, datę urodzenia czy numer PESEL pojawiają się także pytania o nazwisko panieńskie matki, ulubiony kolor, zwierzę itp. Poza tym trzeba podać adres mejlowy i numer telefonu komórkowego. Wszystkie te informacje są potem wykorzystywane do weryfikacji klienta podczas zdalnego wykonywania przez niego operacji.

Do większości kont internetowych logujemy się, podając indywidualny numer klienta oraz hasło, które sami wybieramy. W niektórych bankach numer klienta jest odpowiednikiem numeru PESEL.

Gdy zdarzy się nam zablokować dostęp do konta (wystarczy, że trzykrotnie źle wpiszemy hasło dostępu), musimy go odblokować przy pomocy pracownika banku. W tym celu powinniśmy udać się do oddziału albo zadzwonić na infolinię.

Zanim pracownik infolinii wykona nasze zlecenie, podda nas procedurze weryfikacji obowiązującej w danej instytucji. Zapyta przede wszystkim o hasło dostępu do obsługi telefonicznej. Ale może też poprosić o podanie informacji, które znajdują się w naszym wniosku. Z nazwiskiem panieńskim matki nie powinniśmy mieć problemu. Natomiast często kłopotliwe są pytania o adres, numer telefonu czy upodobania, bo to akurat może się zmieniać i po prostu nie pamiętamy, co wpisaliśmy do kwestionariusza kilka lat temu. Pracownik infolinii może także zadać pytanie, z jakich usług banku klient...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9456

Wydanie: 9456

Spis treści
Zamów abonament