Auta dostawcze w kryzysie
Sprzedaż samochodów dostawczych skurczyła się w 2012 roku o 13 proc. wobec niespełna 8-proc. spadku na rynku aut osobowych.
Najgłębszy spadek zanotowano w grudniu, bo aż 24-proc., a ucierpiały przede wszystkim Peugeot, Citroen, Renault, Opel i Fiat. Ci producenci jeszcze do niedawna ze sobą blisko współpracowali, nawet wspólnie produkowali auta, teraz gwałtownie poszukują rynków zbytu i partnerów w Azji.
Łącznie sprzedano w 2011 w Europie 1,44 mln aut dostawczych, o 36 proc. mniej niż w rekordowym roku 2007.
Jeszcze do początku 2012 r. rynek aut dostawczych nie wykazywał tendencji spadkowych. Produkcja takich aut jest bardzo zyskowna, średnio wynosi ok. 9 proc., czyli jest zbliżona do segmentu aut klasy premium....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta