Wydanie nagród w konkursie jest elementem świadczenia kompleksowego
Ze względu na złożoność, a także ekonomiczny charakter loterii marketingowo-promocyjnej, nie należy dzielić jej w sposób sztuczny na stricte marketingową usługę oraz na dostawę towarów.
Tak orzekł WSA w Krakowie 24 stycznia 2012 r. (I SA/Kr 1590/12).
W celu zwiększenia poziomu sprzedaży i rozpoznawalności marki spółka zamierza zaangażować się w przedsięwzięcie o charakterze marketingowo – promocyjnym, poprzez nawiązanie współpracy z profesjonalnym podmiotem, który w jej imieniu zrealizuje wszystkie czynności związane z organizacją konkursu. W skład usługi realizowanej przez kontrahenta wejdzie w szczególności zakup, przechowywanie, a następnie wydanie nagród zwycięzcom.
Spółka w żadnym momencie nie nabędzie prawa do dysponowania jak właściciel towarami będącymi nagrodami. W związku z zamówioną usługą, spółka zostanie obciążona przez kontrahenta kosztami jej wykonania, które będą skalkulowane w taki sposób, by uwzględniać wartość nagród rzeczowych (choć odrębna cena za nagrody nie zostanie wyszczególniona na fakturze).
Powołując się na art. 86. ust. 1 ustawy o VAT spółka wykazała istnienie pośredniego związku z działalnością...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta