Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wydanie nagród w konkursie jest elementem świadczenia kompleksowego

07 lutego 2013 | Prawo i praktyka

Ze względu na złożoność, a także ekonomiczny charakter loterii marketingowo-promocyjnej, nie należy dzielić jej w sposób sztuczny na stricte marketingową usługę oraz na dostawę towarów.

Tak orzekł WSA w Krakowie 24 stycznia 2012 r. (I SA/Kr 1590/12).

W celu zwiększenia poziomu sprzedaży i rozpoznawalności marki spółka zamierza zaangażować się w przedsięwzięcie o charakterze marketingowo – promocyjnym, poprzez nawiązanie współpracy z profesjonalnym podmiotem, który w jej imieniu zrealizuje wszystkie czynności związane z organizacją konkursu. W skład usługi realizowanej przez kontrahenta wejdzie w szczególności zakup, przechowywanie, a następnie wydanie nagród zwycięzcom.

Spółka w żadnym momencie nie nabędzie prawa do dysponowania jak właściciel towarami będącymi nagrodami. W związku z zamówioną usługą, spółka zostanie obciążona przez kontrahenta kosztami jej wykonania, które będą skalkulowane w taki sposób, by uwzględniać wartość nagród rzeczowych (choć odrębna cena za nagrody nie zostanie wyszczególniona na fakturze).

Powołując się na art. 86. ust. 1 ustawy o VAT spółka wykazała istnienie pośredniego związku z działalnością...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9456

Wydanie: 9456

Spis treści
Zamów abonament