Audycja dla masowego odbiorcy również na jego żądanie
Audiowizualne usługi medialne są dostępne w czasie wybranym przez użytkownika, a nie narzuconym przed dostawcę
Pełna implementacja Dyrektywy 2007/65/WE o audiowizualnych usługach medialnych (dyrektywa audiowizualna), w końcu stała się faktem. Nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji, wprowadzająca regulacje dotyczące usług medialnych na żądanie została opublikowana z końcem listopada ubiegłego roku i weszła w życie 28 lutego 2013 r.
Warto przypomnieć, że omawiany akt prawa wspólnotowego wszedł w życie 19 grudnia 2007 r., ostatecznie nowelizując dyrektywę o telewizji bez granic z 1989 r. (89/552/EWG).
Postanowienia dyrektywy audiowizualnej miały zostać implementowane do prawa krajowego do końca 2009 r., jednak proces jej implementacji do polskiego porządku prawnego był wyjątkowo długi i przebiegał dosyć burzliwie >patrz ramka.
Odrębna całość
Zgodnie ze znowelizowaną ustawą audiowizualna usługa medialna na żądanie jest to usługa, której podstawowym celem jest dostarczenie audycji poprzez sieci telekomunikacyjne (np. Internet) ogółowi odbiorców, w celach informacyjnych, rozrywkowych lub edukacyjnych.
Przy czym ustawa wyróżnia audycję audiowizualną (ciąg ruchomych obrazów z dźwiękiem lub bez niego) oraz audycję radiową (ciąg dźwięków). Każda z audycji powinna stanowić odrębną całość w stworzonym przez dostawcę usługi medialnej programie lub katalogu audycji publicznie udostępnianych w ramach audiowizualnej usługi medialnej na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta