Czy umowa z operatorem została skutecznie rozwiązana
Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych ma obowiązek do rozpatrzyć reklamację abonenta. Obie strony muszą pamiętać, że ich celem jest wyjaśnienie spornych stanowisk oraz dojście do porozumienia bez konieczności wnoszenia powództwa do sądu
Jak sobie poradzić, gdy operator telekomunikacyjny odmawia uznania wypowiedzenia umowy abonenckiej i sprzedaje fikcyjny dług firmie windykacyjnej? Takie pytanie stawia sobie sporo naszych czytelników, którzy mają kłopoty z wypowiedzeniem umowy o świadczenie usług telefonicznych, telewizyjnych, czy też dostępu do Internetu.
W sporze z operatorem telekomunikacyjnym czy też ściślej – używając terminologii, jaką posługuje się prawo telekomunikacyjne – dostawcą publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych należy zwrócić uwagę na kilka problemów.
Po pierwsze wypowiedzenie powinno zostać dokonane zgodnie z postanowieniami umowy zawartej z operatorem. Szczególną uwagę należy zwrócić na te postanowienia umowy, które określają z jakim dniem wypowiedzenie staje się skuteczne oraz jaki jest okres wypowiedzenia. Najczęściej oświadczenie o wypowiedzeniu umowy odnosi skutek dopiero na koniec miesiąca/okresu rozliczeniowego, w jakim zostanie ono doręczone operatorowi, a do ostatecznego rozwiązania umowy pozostaje jeszcze przeważnie miesiąc. Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy powinno być też prawidłowo zaadresowane.
Kwestia właściwego zaadresowania oświadczenia woli może mieć znaczenie szczególnie dziś, gdy mamy do czynienia z konsolidacją, przejęciami na rynku telekomunikacyjnym oraz rebrandingiem dużych operatorów telekomunikacyjnych. W celu uniknięcia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta