Jakie kary może nałożyć inspektor na firmę transportową
Jeśli przewoźnik poważnie naruszy przepisy, musi liczyć się ze sporymi kosztami. Tym większymi, że badania odpowiednich służb mogą się dublować, wynikać z różnych przepisów, a niewykluczone, że w zakładzie będzie kilku obciążonych
Jeśli przewoźnik poważnie naruszy przepisy, musi liczyć się ze sporymi kosztami. Tym większymi, że badania odpowiednich służb mogą się dublować, wynikać z różnych przepisów, a niewykluczone, że w zakładzie będzie kilku obciążonych.
Od kiedy Państwowa Inspekcja Pracy przystąpiła do krajowej strategii kontroli czasu pracy kierowców, jej inspektorzy mogą nakładać kary takie jak Inspekcja Transportu Drogowego. Nie oznacza to jednak, że kontroler na tym poprzestanie. Może bowiem dublować kary, stosując zarówno te z ustawy o transporcie drogowym, jak i te wynikające z kodeksu pracy. Część sankcji nałoży na firmę jako podmiot prowadzący działalność, a część na konkretne osoby fizyczne działające w jej imieniu.
Jak przedsiębiorca odpowiada z ustawy...
Ustawa z 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (DzU z 2012 r., poz. 1265 ze zm., dalej ustawa) określa rodzaj odpowiedzialności przewoźnika drogowego, która najczęściej ma charakter finansowy. Czynniki wpływające na powstanie naruszeń, za które odpowiada przedsiębiorca, wiążą się z całością zadania przewozowego, rozpoczynając od planowania poprzez prawidłową dokumentację i sposób wykonania operacji transportowych.
Zgodnie z art. 92a ustawy podmiot wykonujący przewóz drogowy lub inne czynności związane z nim z naruszeniem obowiązków lub warunków przewozu drogowego, podlega...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta