Rynek jest coraz trudniejszy
Nasz konkurent przejął palmę pierwszeństwa, jeśli chodzi o udział w całym rynku. Nie odpuścimy. Będziemy walczyć o konsumentów – mówi dyrektor zarządzający marki Wedel Witold Ziobrowski
Rz: Jakie są udziały rynkowe Wedla? Podobno utraciliście pozycję lidera na rzecz Krafta?
Witold Ziobrowski: NLotte Wedel ma 19,2 proc. udziałów w kategorii tabliczek czekoladowych oraz 12,3 proc. w całym rynku produktów czekoladowych w Polsce. Nasze produkty, jak czekolada gorzka i Ptasie Mleczko® to liderzy w swoich kategoriach i najchętniej wybierane produkty. Nasz konkurent przejął palmę pierwszeństwa, jeśli chodzi o udział w całym rynku. Wynika to jednak z prostego rachunku, a mianowicie jako międzynarodowy koncern ma on w portfelu szerszą ofertę i większy zakres produktów.
Ile jest wart rynek słodyczy i czy w tym roku urośnie?
Wartość tego rynku szacuje się obecnie na ok. 5,2 mld zł. Do tego dochodzą jeszcze produkty sprzedawane luzem, więc razem z nimi cały rynek jest wart ok. 6 mld zł. W ostatnim czasie obserwujemy jego ilościowy wzrost, a to za sprawą rosnącej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta