Trzeba bronić pasażerów
Bezradni europejscy klienci linii lotniczych będą lepiej traktowani i łatwiej będzie im uzyskać odszkodowanie, kiedy lot jest opóźniony, odwołany albo przekierowany
Vanessa Mock
Tak wynika z nowych propozycji Unii Europejskiej. To największa reforma od czasu wprowadzenia osiem lat temu przepisów chroniących pasażerów. Komisja Europejska obiecała zapewnić klientom linii lotniczych bezpieczeństwo prawne. Wcześniej często narzekali oni, że linie lotnicze próbowały wywinąć się od odpowiedzialności, zmuszając klientów do sądowego dochodzenia odszkodowania.
Zmiany od 2015 roku
Same linie lotnicze także lobbowały za zmianami, bo musiały wypłacić setki milionów euro odszkodowań po wybuchu islandzkiego wulkanu Eyjafjallajökull w kwietniu 2010 roku. Pył wulkaniczny sparaliżował miliony pasażerów w całej Europie, a tysiące lotów zostało zawieszonych na prawie tydzień.
W tym tygodniu przewoźnicy mogą przeżyć powtórkę z rozrywki. Wielu pasażerów w Europie Północnej zostało uziemionych z powodu późnego ataku zimy. Ich loty zostały odwołane lub poważnie opóźnione. – Duży problem pojawia się, kiedy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta