Gdy wycieczka jest nagrodą w konkursie
Wygrana musi wynikać z regulaminu i być przyznana na podstawie ustalonych w nim zasad. W przeciwnym razie fiskus może stwierdzić, że ma charakter uznaniowy i jako wydatek na reprezentację jest wyłączona z kosztów uzyskania przychodów.
Jednym z wariantów wysłania kontrahenta na wyjazd za granicę jest przyznanie mu nagrody w formie wycieczki zagranicznej. Taka gratyfikacja często stosowana jest w praktyce wobec kontrahentów, którzy dokonali zakupów towarów w określonej wysokości i w określonym czasie oraz ma na celu utrzymanie z kontrahentem stałych stosunków handlowych. Działanie takie bez wątpienia przekłada się na wzrost sprzedaży oferowanych produktów, a co za tym idzie, na osiągnięcie, zachowanie albo zabezpieczenie źródła przychodu (przykładowe interpretacje indywidualne: Izby Skarbowej w Warszawie z 10 listopada 2010 r., IPPB5/423- -549/10-4/JC; Izby Skarbowej w Bydgoszczy z 16 marca 2010 r., ITPB1/415-1012/09/HD).
Jednocześnie należy jednak pamiętać o odpowiedniej dokumentacji takiego zdarzenia. Przyznanie nagrody wynikać musi np. z regulaminu promocji czy konkursu, którego uczestnikami są kontrahenci, a kryteria wysłania danej osoby za granicę muszą być jasno określone. Jeżeli bowiem przyznanie nagrody w postaci wycieczki nie wynika z żadnego regulaminu akcji promocyjnej/konkursowej i jest przyznawane bez określenia zasad, a zatem ma charakter uznaniowy, to wówczas świadczenie takie można potraktować jako...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta