Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Firmy chętnie inwestują w powroty znanych marek

06 lipca 2013 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz
Napoje Frugo wróciły  na rynek  po siedmiu latach  i odniosły wielki sukces
autor zdjęcia: Andrzej Bogacz
źródło: Rzeczpospolita
Napoje Frugo wróciły na rynek po siedmiu latach i odniosły wielki sukces
Większość klientek Deni Cler może  nie wiedzieć, że marka należy od dawna do polskiej firmy
źródło: materiały prasowe
Większość klientek Deni Cler może nie wiedzieć, że marka należy od dawna do polskiej firmy
Marka Pewex formalnie zniknęła  z rynku dopiero  w 2003 r.
autor zdjęcia: Jakub Ostałowski
źródło: Fotorzepa
Marka Pewex formalnie zniknęła z rynku dopiero w 2003 r.

Zazwyczaj reaktywowanie nawet nieco już zapomnianego brandu 
jest prostsze niż budowanie od podstaw zupełnie nowego.

Ursus, Frugo to tylko dwa ostatnie przykłady udanych powrotów marek na rynek, a niedługo mogą do nich dołączyć kolejne, jak choćby Pewex. Polskie firmy, podobnie jak zachodnie, coraz częściej decydują się na reaktywację zapomnianych nazw.

– Jeśli decydujemy się na przywrócenie starszej marki trzeba maksymalnie wykorzystać pozytywne emocje i wartości jakie się z nią wiążą – mówi Jacek Sadowski, prezes agencji marketingowej Demo Effective Launching. – Czas ma to do siebie, że zaciera gorsze wspomnienia, ale te dobre pozostają, dlatego to podstawowy potencjał, z jakim się wiąże reaktywowanie marek, o ile były wcześniej znane – dodaje.

Powroty nie zawsze są udane, co pokazało choćby Sony, próbując reaktywować markę Walkman. Przez 33 lata sprzedało pod nią 220 mln urządzeń, ale to nie wystarczyło.

Od Diora do zegarka

Dzisiaj niewiele osób pamięta, że w latach 80. początkiem potęgi Bernarda Arnault na rynku...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9580

Wydanie: 9580

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament