Adidasy, dres i tipsy lepsze na prywatkę niż do pracy
Gdy niewłaściwy wygląd pracownika przyczyni się do fiaska kontraktu, odpowie on nawet utratą etatu. Strój powinien być dostosowany do stanowiska, polityki firmy czy konieczności spotykania się z osobami trzecimi
Wiele firm szczegółowo wskazuje sposób ubierania w przepisach wewnętrznych, np. w regulaminie pracy. Niekiedy istnieje odrębny dokument tzw. dress code. Podaje on, jak ma wyglądać pracownik w określonych sytuacjach. Przestrzeganie tych regulacji to podstawowy obowiązek pracownika – ma więc dostosować się do tych wymagań. Podwładny ma też obowiązek dbać o dobro zakładu pracy, czym z pewnością jest także jego wizerunek.
Niedostosowanie koloru krawata czy koszuli do wymagań szefa trzeba jednak inaczej traktować, niż pojawienie się na biznesowym spotkaniu w jeansach i adidasach. W tym pierwszym wypadku pracownik może...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta