Pozapłacowe kuszenie pracownika
Przybywa firm, które inwestują w dodatkowe świadczenia dla załogi. Rola benefitów będzie rosła, bo o coraz częściej pytają o nie kandydaci do pracy.
Przedstawiciele firm rekrutacyjnych są tu zgodni – benefity, czyli świadczenia pozapłacowe, stały się już istotną częścią ofert pracy, i to nie tylko dla menedżerów.
– Pracodawcy, którym zależy na pozyskaniu najlepszych specjalistów z rynku, wręcz prześcigają się w pomysłach, jak uatrakcyjnić pakiet benefitów – twierdzi Jadwiga Naduk, szefowa działu badań i doradztwa w Hays Poland. Przypomina niedawne badania Hays i „Harvard Business Review", w których 26 proc. top menedżerów przyznało, iż atrakcyjna oferta benefitów stanowi istotny czynnik motywacyjny przy wyborze konkretnego pracodawcy. To sporo, nawet jeśli większość badanych zapewniała, że znacznie wyżej sobie ceni możliwości rozwoju zawodowego czy pozycję rynkową firmy.
– Wynagrodzenie podstawowe i możliwość rozwoju zawsze będą dla większości specjalistów i menedżerów najbardziej istotnymi czynnikami decydującymi o wyborze oferty pracy. Jednak benefity są istotnym atutem, który może przeważyć na korzyść danego pracodawcy – twierdzi Daria Stefańska, menedżer w Antal International. – Kandydaci bardzo często pytają o dodatkowe benefity, jakie może im zapewnić przyszły pracodawca...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta