Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie oddasz biletu lotniczego kupionego przez Internet

01 października 2013 | Prawo i praktyka | MK

USŁUGI | Klienci nabywający produkty za pomocą sieci, a nie bezpośrednio w siedzibie przedsiębiorcy mogą liczyć 
na specjalną ochronę, 
która wiąże się z prawem odstąpienia od kontraktu. Od tej zasady są jednak wyjątki.

- Kupiłem bilet lotniczy, a transakcja została dokonana przez Internet. Niestety okazało się, że muszę zmienić termin wylotu. Czy w takim przypadku, korzystają z tego, że zakup nastąpił przez Internet, a od tego dnia nie minęło jeszcze 10 dni, mogę odstąpić od umowy i kupić nowy bilet ze zmienioną datą wylotu? – pyta czytelnik.

Sprzedaż przez Internet jest jedną z możliwych form zawierania umów na odległość. I rzeczywiście, jako taka, umowa ta rządzi się swoimi prawami. Zwykle dla konsumenta oznacza to większą ochronę, która wyraża się tym, że ma on możliwość odstąpienia od kontraktu w ciągu 10 dni. W wielu przypadkach jest to jak najbardziej uzasadnione. W szczególności dotyczy to sprzedaży towarów. Jeżeli bowiem przedsiębiorca tak zorganizował swoją działalność, to musi mieć świadomość, że konsument dopiero po...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9653

Wydanie: 9653

Spis treści
Zamów abonament