Auta oszczędne, ale droższe
Jutro Parlament Europejski będzie głosował terminarz wprowadzania nowych norm emisji spalin dla samochodów. Perspektywicznym celem jest osiągnięcie średniej emisji 95 gr dwutlenku węgla na kilometr w 2020 r.
Przekładałoby się to na zmniejszenie średniego zużycia paliwa do poziomu 3,8 litra na 100 kilometrów. To tyle, ile dziś palą najbardziej oszczędne małe samochody lub auta hybrydowe. Według unijnych planów znacznie wcześniej, bo już w 2015 roku samochody mają emitować 130 g CO2/km, czyli spalać średnio 5,3 litra na 100 km.
Terminarz był już gotowy w połowie roku, po uzgodnieniach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta