Cięcie kosztów psuje markę
Na nowe technologie w dwóch fabrykach wydamy 280 mln zł – mówi szef firmy Rockwool.
Rz: Od kilku tygodni w fabryce Rockwool pod Zieloną Górą działa nowa linia produkcyjna, na którą firma wyłożyła w ciągu kilku miesięcy blisko 100 mln zł. Przez 20 lat Rockwool International wydał w Polsce ponad miliard złotych. Kiedy kolejne inwestycje?
Andrzej Kielar: W ciągu półtora roku chcemy przeznaczyć 280 mln zł na modernizację naszych zakładów w Cigacicach i Małkini.
Jak udało się przekonać zarząd koncernu, że to właśnie w Polsce – na terenie dwóch wsi na Mazowszu i w Lubuskiem – warto wydawać kolejne pieniądze?
Rockwool Polska jest jedną z najsprawniej działających spółek w całej grupie. Jesteśmy w stanie szybciej niż w wielu innych krajach uzgodnić wszelkie procedury i wybudować fabrykę. To właśnie sprawność, elastyczność i doświadczenie w procesie inwestycyjnym stanowią naszą przewagę. Dodatkowo polskie fabryki dysponują świetnie wykształconą kadrą i są konkurencyjne pod względem jakości i kosztów produkcji.
Na co pójdzie 280 mln złotych?
Na unowocześnienie fabryk. Głównie na wprowadzenie najnowocześniejszych technologii, które usprawnią istniejące już linie produkcyjne w Cigacicach i Małkini oraz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta