Sześciolatki w nieprzygotowanej szkole
Nic nie wskazuje na to, by MEN wprowadziło w życie rekomendacje od ekspertów dotyczące reformy obniżającej wiek szkolny. Choć otrzymało je już rok temu.
Posłanie sześcioletnich dzieci do szkoły nie może oznaczać wtłoczenia ich w tradycyjne szkolne ławy. Oznacza to pełną zmianę systemu edukacyjnego na pierwszym etapie nauczania – czytamy w rekomendacjach dla polityki edukacyjnej, przygotowanych na zlecenie Ministerstwa Edukacji.
Ekspertyza „Droga edukacyjna sześciolatków – szkoła czy przedszkole?" sygnowana m.in. przez prof. Annę Brzezińską z Instytutu Psychologii Uniwersytetu im. Adam Mickiewicza w Poznaniu w ubiegłym roku trafiła do MEN. Trudno odnaleźć działania resortu, które potwierdzałyby, że ministerialni urzędnicy do rekomendacji się zastosowali.
Obniżenie wieku szkolnego nie może oznaczać wtłoczenia dzieci w szkolne ławy
Brzezińska pisze, że o ile nie widzi przeszkód w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta