Dyskonty już nie są takie atrakcyjne dla Polaków
handel | W badaniach konsumenckich znacznie lepiej wypadły sieci delikatesów. Kolejna ankieta potwierdza, że niskie ceny przestają być absolutnym priorytetem.
piotr mazurkiewicz
Ogółem najlepiej ocenianymi firmami handlu detalicznego w Polsce są Apart, Rossmann oraz Allegro – wynika z badania firmy OC&C Strategy Consultants. Zostało ono przeprowadzone w dziewięciu krajach i dotyczyło 661 sieci handlowych. W sumie wzięto pod uwagę oceny 30 tys. konsumentów. U nas w czołówce widać też kolejno sieci Empik, Douglas i Sephora.
Rok temu w badaniu triumfowało Allegro, największy sprzedawca internetowy w Polsce. Jak podaje OC&C, serwis wtedy zwyciężył w siedmiu z dziesięciu ocenianych elementów oferty. W tym roku firma spadła na trzecią pozycję, choć nadal zebrała najlepsze oceny w czterech kategoriach: niskich cen, szerokości asortymentu, adekwatności produktów do potrzeb oraz stosunku jakości do ceny.
Zmiany na liście
Z kolei drugą połowę podrankingów opanowała sieć jubilerska Apart. Zwyciężyła w pięciu kategoriach: jakości produktów, obsłudze, wyglądzie sklepu, zaufaniu oraz w ocenie ogólnej....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta