Pensja tylko za dobrze wykonaną usługę
Odmawianie konsumentom prawa do rekompensaty za szkody, wynikające z niewywiązania się z umowy o świadczenie usługi dostępu do Internetu, to jedna z niedozwolonych praktyk stosowanych przez firmę z Wrocławia.
Wątpliwości urzędu antymonopolowego wzbudziła treść wzorców umownych określających warunki świadczenia konsumentom usługi dostępu do Internetu. Znalazły się tam m.in. zapisy tożsame z klauzulami wpisanymi do rejestru postanowień niedozwolonych. Wyłączały one z góry odpowiedzialność przedsiębiorcy za praktycznie wszystkie szkody wynikłe z niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Dotyczyło to zarówno szkód powstałych niezależnie od operatora, jak i w związku jego działaniami (np. konserwacja urządzeń nadawczych). Tymczasem, zgodnie z prawem, przedsiębiorca zawsze odpowiada za niewywiązywanie się z umowy, do którego doszło z jego winy. W innych przypadkach, gdy rzeczywiście usługi nie da się świadczyć z powodu działania siły wyższej lub z powodu innych zdarzeń niezależnych od przedsiębiorcy, konsument i tak ma prawo do rekompensaty, jeżeli oczywiście to nie on sam przyczynił się do zaistniałej sytuacji.
www za abonament
I tak w analizowanym przez urząd wzorcu umowy znajdowało się m.in. następujące postanowienie: „Usługodawca zastrzega sobie możliwość czasowego wyłączenia serwerów dostępowych z powodu przeprowadzania prac serwisowych i konserwacyjnych. Usługodawca zapewnia, że przerwy te nie będą łącznie trwały dłużej niż 48 godziny w ciągu 1 miesiąca. Usługodawca w miarę możliwości na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta