Reklama miasta bez zysków podatkowych
Gmina nie ma prawa do odliczenia VAT od wydatków związanych z ogólną promocją, budowaniem czy poprawą jej wizerunku.
Billboardy, ulotki, spoty reklamowe w radiu i telewizji – duże miasta, a nawet małe gminy prześcigają się w pomysłach na swoją promocję. Czy mogą przy tym zyskać podatkowo? Fiskus i sąd odpowiadają twardo: co do zasady nie.
Co z odliczeniem
W październiku 2012 r. jedno z miast wystąpiło o udzielenie pisemnej interpretacji dotyczącej VAT. We wniosku wyjaśniło, że gmina jako jednostka samorządu terytorialnego prowadzi działalność zarówno o charakterze publicznym (tj. wykonuje zadania publiczne), jak i komercyjnym.
Chcąc maksymalizować swoje przychody, gmina podejmuje wiele działań mających na celu budowanie (poprawę) jej wizerunku miasta oraz promocję. W związku z tym ponosi określone wydatki, m.in. na nabycie powierzchni reklamowych, czasu antenowego, usług public relations, ulotek i folderów promocyjnych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta