Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Reklama miasta bez zysków podatkowych

12 listopada 2013 | Prawo | Aleksandra Tarka

Gmina nie ma prawa do odliczenia VAT od wydatków związanych 
z ogólną promocją, budowaniem czy poprawą jej wizerunku.

Billboardy, ulotki, spoty reklamowe w radiu i telewizji  – duże miasta, a nawet małe gminy prześcigają się w pomysłach na swoją promocję. Czy mogą przy tym zyskać podatkowo? Fiskus i sąd odpowiadają  twardo: co do zasady nie.

Co z odliczeniem

W październiku 2012 r. jedno z miast wystąpiło o udzielenie pisemnej interpretacji dotyczącej VAT. We wniosku wyjaśniło, że gmina jako jednostka samorządu terytorialnego prowadzi działalność zarówno o charakterze publicznym (tj. wykonuje zadania publiczne), jak i komercyjnym.

Chcąc maksymalizować swoje przychody, gmina podejmuje wiele działań mających na celu budowanie (poprawę) jej wizerunku miasta oraz promocję. W związku z tym ponosi określone wydatki, m.in. na nabycie powierzchni reklamowych, czasu antenowego, usług public relations, ulotek i folderów promocyjnych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9687

Wydanie: 9687

Spis treści
Zamów abonament