Wierzę, że kryzys mamy za sobą
Rynek reklamowy sięgnął już dna – ocenia prezes grupy TVN w rozmowie z Magdaleną Lemańską. Jego zawarty cztery lata temu kontrakt wygasa już w 2014 r., ale Markus Tellenbach spodziewa się, że zostanie w TVN nieco dłużej.
Markus Tellenbach
Jakie są państwa prognozy dla rynku reklamy 2014?
Wierzę, że rynek sięgnął już dna i że mogę z całą odpowiedzialnością publicznie powiedzieć, że kryzys mamy za sobą. Widzimy w końcu na rynku pełne objawy zaufania po długim okresie słabości, która przejawiała się nie tylko tym, ile na reklamę wydawano, ale także tym, w jaki sposób był kupowany czas reklamowy w telewizji. Dziś widzimy w tych zachowaniach zmianę.
Jaką?
Obserwujemy np., że reklamodawcy znów bardziej interesują się sponsoringiem. A on jest przeciwieństwem kupowania tanich pakietów, bo oznacza inwestowanie w wizerunek marki, wprowadzanie nowych produktów i inwestowanie w działania marketingowe, które mają średnioterminowe horyzonty, a nie tylko krótkoterminowe cele sprzedażowe. To, ile pieniędzy i jak jest wydawane jesienią, pozwala nam wierzyć, że przezwyciężyliśmy kryzys.
Co się będzie działo z oglądalnością waszego głównego kanału w przyszłym roku, bo to, co widzimy teraz, to spadające udziały w rynku największych stacji?
Kiedy patrzę na sytuację w ciągu ostatniego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta