Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wierzę, że kryzys mamy za sobą

12 listopada 2013 | Ekonomia | Magda Lemańska
Markus Tellenbach – szwajcarski menedżer, kieruje telewizyjną grupą TVN od 2009 r. Zasiada w radzie nadzorczej niemieckiego operatora płatnej telewizji SkyDeutschland. Wcześniej był m.in. prezesem SBS Broadcasting, dyrektorem generalnym KirchPayTV i Premiere World (obecna Sky Deutschland).
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Markus Tellenbach – szwajcarski menedżer, kieruje telewizyjną grupą TVN od 2009 r. Zasiada w radzie nadzorczej niemieckiego operatora płatnej telewizji SkyDeutschland. Wcześniej był m.in. prezesem SBS Broadcasting, dyrektorem generalnym KirchPayTV i Premiere World (obecna Sky Deutschland).

Rynek reklamowy sięgnął już dna – ocenia prezes grupy TVN w rozmowie 
z Magdaleną Lemańską. Jego zawarty cztery lata temu kontrakt wygasa już 
w 2014 r., ale Markus Tellenbach spodziewa się, że zostanie w TVN nieco dłużej.

Markus Tellenbach

Jakie są państwa prognozy dla rynku reklamy 2014?

Wierzę, że rynek sięgnął już dna i że mogę z całą odpowiedzialnością publicznie powiedzieć, że kryzys mamy za sobą. Widzimy w końcu na rynku pełne objawy zaufania po długim okresie słabości, która przejawiała się nie tylko tym, ile na reklamę wydawano, ale także tym, w jaki sposób był kupowany czas reklamowy w telewizji. Dziś widzimy w tych zachowaniach zmianę.

Jaką?

Obserwujemy np., że reklamodawcy znów bardziej interesują się sponsoringiem. A on jest przeciwieństwem kupowania tanich pakietów, bo oznacza inwestowanie w wizerunek marki, wprowadzanie nowych produktów i inwestowanie w działania marketingowe, które mają średnioterminowe horyzonty, a nie tylko krótkoterminowe cele sprzedażowe. To, ile pieniędzy i jak jest wydawane jesienią, pozwala nam wierzyć, że przezwyciężyliśmy kryzys.

Co się będzie działo z oglądalnością waszego głównego kanału w przyszłym roku, bo to, co widzimy teraz, to spadające udziały w rynku największych stacji?

Kiedy patrzę na sytuację w ciągu ostatniego...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9687

Wydanie: 9687

Spis treści
Zamów abonament