Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Poznać mechanizm rynkowego sukcesu

21 listopada 2013 | Inteligentna firma

Trendy | Dziś każda firma musi prowadzić badania pozycji, klientów czy konkurencji. Bez tego nie ma szansy rozwoju.

Bez badań rynku i konsumenta firmy nie mogą dziś wypuścić na rynek nowości czy też ocenić swojej pozycji w branży lub jej postrzegania wśród klientów. – Badania przyczyniają się w istotny sposób do podejmowania właściwych decyzji biznesowych – tłumaczy prof. Grzegorz Mazurek z katedry marketingu Akademii Leona Koźmińskiego. Dodaje, że wciąż zbyt często wiele firm polega na swojej intuicji i doświadczeniu, a zbyt mało na profesjonalnych badaniach rynku. – A to właśnie one dają szczegółowy obraz sytuacji i w istotny sposób wspomagają menedżerów w podejmowaniu decyzji biznesowych – zarówno tych „operacyjnych", dotyczących np. jakości obsługi klienta, jak i taktycznych, a więc związanych z tym, na ile np. dobrana strategia cenowa w firmie jest odpowiednia, aż po strategiczne, tj. decyzje o wejściu na nowe rynki zbytu czy wdrożenie nowych modeli biznesowych dostępnych w Internecie – tłumaczy prof. Mazurek.

W jakich sytuacjach należy korzystać z badań rynku czy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9695

Wydanie: 9695

Spis treści

Pierwsza strona

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament