Poznać mechanizm rynkowego sukcesu
Trendy | Dziś każda firma musi prowadzić badania pozycji, klientów czy konkurencji. Bez tego nie ma szansy rozwoju.
Bez badań rynku i konsumenta firmy nie mogą dziś wypuścić na rynek nowości czy też ocenić swojej pozycji w branży lub jej postrzegania wśród klientów. – Badania przyczyniają się w istotny sposób do podejmowania właściwych decyzji biznesowych – tłumaczy prof. Grzegorz Mazurek z katedry marketingu Akademii Leona Koźmińskiego. Dodaje, że wciąż zbyt często wiele firm polega na swojej intuicji i doświadczeniu, a zbyt mało na profesjonalnych badaniach rynku. – A to właśnie one dają szczegółowy obraz sytuacji i w istotny sposób wspomagają menedżerów w podejmowaniu decyzji biznesowych – zarówno tych „operacyjnych", dotyczących np. jakości obsługi klienta, jak i taktycznych, a więc związanych z tym, na ile np. dobrana strategia cenowa w firmie jest odpowiednia, aż po strategiczne, tj. decyzje o wejściu na nowe rynki zbytu czy wdrożenie nowych modeli biznesowych dostępnych w Internecie – tłumaczy prof. Mazurek.
W jakich sytuacjach należy korzystać z badań rynku czy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta