Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dalej stawiamy na eksport

21 listopada 2013 | Ekonomia i Rozwój
źródło: materiały prasowe

Michał Łagunionek | Polska żywność zasmakowała Europejczykom i ją kupują – mówi prezes Lidl Polska.

Rz: Jeśli chodzi o eksport polskich produktów przez Lidla do innych krajów, to czy jest szansa na nadal tak wysoki wzrost?

Michał Łagunionek: Będziemy do tego dążyć, z roku na rok notujemy wzrost. W 2012 r. wyeksportowaliśmy produkty za 1,25 mld zł, w tym roku spodziewamy się 1,5 mld zł.

Czy to efekt starań Lidla, czy polscy producenci sami chcą wchodzić na rynki zagraniczne?

To obopólne starania prowadzą do tego, że polskie produkty są dostępne również w zagranicznych sklepach Lidl, dla wymagających konsumentów Europy Środkowej oraz Zachodniej. Umożliwiamy producentom zaistnienie na zagranicznych rynkach, ale to oni muszą ostatecznie zdecydować, czy zechcą z tego skorzystać. Z roku na rok dostawców, z którymi współpracujemy pod kątem eksportu, jest coraz więcej. W 2010 r. było ich około 100, po roku już 120, a w tej chwili to około 150 producentów. Cały czas jesteśmy otwarci na poszerzanie współpracy z kolejnymi.

Na ile konsumenci w tych krajach wiedzą, że kupują coś polskiego? Przecież często są to wasze marki własne czy produkty niepakowane – konsumenci w większości etykiet...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9695

Wydanie: 9695

Spis treści

Pierwsza strona

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament