Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ile reklamy w cenie samochodu

21 listopada 2013 | Ekonomia i Rozwój | Adam Woźniak
Mają niewielkie wydatki reklamowe w przeliczeniu na sprzedane auto
źródło: Rzeczpospolita
Mają niewielkie wydatki reklamowe w przeliczeniu na sprzedane auto

Reklama jednego sprzedanego jaguara to wydatek około 35 tys. zł. Ale w przypadku ferrari wystarczy niecałe 2 tysiące złotych.

Na reklamę każdego sprzedanego w Polsce nowego samochodu osobowego importerzy i producenci wydali w tym roku średnio 3,7 tys. zł. Tak wynika z analizy przeprowadzonej przez dom mediowy Equinox Polska na podstawie danych z instytutu badawczego Kantar Media.

W ciągu trzech pierwszych kwartałów bieżącego roku łączne wydatki reklamowe branży motoryzacyjnej wyniosły 788 milionów złotych (liczone cennikowo, bez uwzględniania rabatów). To nieco więcej niż w podobnym okresie przed rokiem, gdy reklama aut pochłonęła 772 mln złotych. Wyraźnie widać, że salony liczą na ożywienie popytu: jeszcze po 8 miesiącach łączne nakłady były o 120 mln zł niższe.

Po dziewięciu miesiącach tego roku liderem wydatków branży motoryzacyjnej okazała się Skoda (udział w wydatkach na poziomie 9,3 proc. z budżetem większym o 27 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem). Druga była Toyota, która zwiększyła wydatki o 21 proc.

Rekordowy Jaguar

Średni koszt reklamy jednego sprzedanego auta wśród największych reklamodawców (Skoda, Toyota, Renault) wyniósł w tym roku 4097 zł (zeszłoroczne wydatki to 4152 zł.).

Ale średnie wydatki na auto bardzo się różnią w zależności od poszczególnych marek. W przypadku Toyoty reklama jednego samochodu kosztuje po trzech kwartałach prawie 4 tys. zł. Podobny wynik daje porównanie wydatków...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9695

Wydanie: 9695

Spis treści

Pierwsza strona

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament