Przedsiębiorca ma szansę na nagrodę
Redukcja sankcji pieniężnej zależy od kolejności zgłoszeń.
Pierwszy wnioskodawca (o ile nie przysługuje mu prawo do pełnego zwolnienia) może oczekiwać obniżenia kary w ten sposób, że jej maksymalna wysokość nie będzie mogła przekraczać 5 proc. przychodu osiągniętego w roku rozliczeniowym poprzedzającym rok nałożenia kary. Dalsi wnioskodawcy uzyskają zmniejszenie maksymalnego pułapu odpowiednio do 7 proc. (drugi wnioskodawca) lub 8 proc. (trzeci wnioskodawca). Nagrody za czwarte miejsce ustawa nie przewiduje.
Przedkładając wniosek przedsiębiorca nie ma wiedzy ani co do stanu zaawansowania działań prezesa UOKiK (czy jest gotów do wszczęcia postępowania antymonopolowego, bądź do wydania decyzji), ani co do ewentualnej inicjatywy pozostałych uczestników zakazanego porozumienia. Jest to więc gra w ciemno. Co prawda w odniesieniu do przypadku „spóźnienia" się z wnioskiem o pełne zwolnienie z kary jest podstawa do jej złagodzenia poprzez ograniczenie maksymalnego wymiaru sankcji do 5 proc. przychodu, ale nie zmienia to istoty rzeczy. Mianowicie tego, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta