W jaki sposób ująć w księdze koszty transportu
Wydatki poniesione na przewiezienie towarów do klienta albo do siedziby przedsiębiorcy wbrew pozorom nie zawsze są ewidencjonowane w kolumnie 13 „Pozostałe wydatki". Wszystko zależy od tego, czego dotyczy ta usługa.
Podatnik prowadzący działalność gospodarczą, nabywając towary handlowe czy środki trwałe, ponosi koszty ich transportu do swojej siedziby. Zdarza się jednocześnie, że ponosi on również wydatki na transport sprzedawanego przez siebie towaru. Jak powinno wyglądać prawidłowe ujęcie tych wydatków w podatkowej księdze przychodów i rozchodów? W której kolumnie należy je ująć? – pyta czytelnik.
Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się często z dodatkowymi wydatkami związanymi z kosztami transportu. Dotyczy to głównie sytuacji, w której przedsiębiorcy zakupują towary handlowe do swojego sklepu, nabywają do swojego sklepu środek trwały (np. maszynę, którą trzeba dowieźć do siedziby firmy) czy zamawiają artykuły biurowe przez sklepy internetowe. Kolumna, w której te wydatki poniesione na transport są ujmowane w podatkowej księdze przychodów i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta