Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Niekończące się gratisy

04 lutego 2014 | Prawo | ł.k.

Długotrwałe oferowanie produktu w promocyjnym opakowaniu może wprowadzać w błąd klienta.

Ponad 32 tys. zł kary ma zapłacić spółka Sokpol za to, że wprowadzała klientów w błąd. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że firma naruszyła prawo, zbyt długo zamieszczając na opakowaniach niektórych produktów informację, że 50 proc. wyrobu jest gratis.

SOKiK oddalił więc odwołanie spółki i tym samym podtrzymał decyzję prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W toku postępowania UOKiK zbadał ceny produktów spółki. Okazało się, że przez sześć lat niektóre napoje były w opakowaniach dwulitrowych z informacją o promocji. W ofercie nie było opakowań np. litrowych, co pozwoliłoby nabywcom ocenić, czy rzeczywiście płacą 50 proc. ceny.

UOKiK stwierdził, że była to standardowa oferta, pozbawiona charakteru szczególnej korzyści cenowej. 
I uznał, że praktyka spółki wprowadzała konsumentów w błąd, skoro napisy na opakowaniach sugerowały, że normalna, stosowana od wielu lat cena produktu, jest promocyjna.

sygnatura akt: XVII AmA 131/12

Wydanie: 9755

Wydanie: 9755

Spis treści
Zamów abonament