Niekończące się gratisy
Długotrwałe oferowanie produktu w promocyjnym opakowaniu może wprowadzać w błąd klienta.
Ponad 32 tys. zł kary ma zapłacić spółka Sokpol za to, że wprowadzała klientów w błąd. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że firma naruszyła prawo, zbyt długo zamieszczając na opakowaniach niektórych produktów informację, że 50 proc. wyrobu jest gratis.
SOKiK oddalił więc odwołanie spółki i tym samym podtrzymał decyzję prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
W toku postępowania UOKiK zbadał ceny produktów spółki. Okazało się, że przez sześć lat niektóre napoje były w opakowaniach dwulitrowych z informacją o promocji. W ofercie nie było opakowań np. litrowych, co pozwoliłoby nabywcom ocenić, czy rzeczywiście płacą 50 proc. ceny.
UOKiK stwierdził, że była to standardowa oferta, pozbawiona charakteru szczególnej korzyści cenowej. I uznał, że praktyka spółki wprowadzała konsumentów w błąd, skoro napisy na opakowaniach sugerowały, że normalna, stosowana od wielu lat cena produktu, jest promocyjna.
sygnatura akt: XVII AmA 131/12


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)