Polisy rosną z gospodarką
Zakłady ubezpieczeń powinny poprawiać jakość obsługi, wtedy zyskają klientów. Jeśli będą walczyć o nich wyłącznie ceną, na dłuższą metę stracą wszyscy – twierdzi prezes Avivy Polska w rozmowie z Elżbietą Glapiak.
Rz: Aviva rozwijała się w 2013 r. w Polsce mimo trwającej wojny cenowej. Jakim cudem?
Rzadko kto może się dziś pochwalić ponad 40-proc. wzrostem wartości nowego biznesu w ubezpieczeniach na życie i emerytalnych, a nam się to udało. Sukces zawdzięczamy przede wszystkim świetnie zorganizowanej sieci sprzedaży – współpracujemy na wyłączność z ponad 2 tys. agentów ubezpieczeniowych. Wciąż rekrutujemy nowych – w ubiegłym roku było to kilkaset osób. Staramy się korzystać ze wszystkich głównych kanałów sprzedaży ubezpieczeń i produktów inwestycyjnych.
Wiele firm ma rozbudowane sieci sprzedaży, a jednak trudno im sprzedawać polisy niechętnym dobrowolnym ubezpieczeniom Polakom.
Polacy wolno, bo wolno, ale bogacą się i jednak coraz więcej z nich myśli o zabezpieczeniu siebie i bliskich na przyszłość. Poza tym co roku na rynek wchodzi 200–300 tys. młodych ludzi, którzy zaczynają zarabiać, zakładają rodziny – to także nasi potencjalni klienci. Poza tym nie sprzedawaliśmy produktów inwestycyjnych z wysokimi opłatami likwidacyjnymi, które teraz Polakom źle się kojarzą. Nie chcieliśmy tego robić, bo część z nich jest tak skonstruowana, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta