Boom na tablety polskich firm
Technologie | Już co drugi tablet sprzedawany w kraju sygnowany jest rodzimą marką. Teraz polskie spółki rzucają wyzwanie koncernom na rynku smartfonów.
michał duszczyk
Choć może trudno w to uwierzyć, to tablety takich firm jak Modecom czy Go Clever sprzedają się w naszym kraju równie dobrze jak urządzenia Samsunga. Klienci znacznie chętniej sięgają zaś po tego typu urządzenia mobilne polskich firm niż choćby po niezwykle popularne na świecie iPady. Efekt? Rodzime marki w zeszłym roku zwiększyły udziały w segmencie elektronicznych tabliczek z około 10 do ponad 40 proc. Według prognoz w tym roku zgarną dla siebie już ponad połowę rynku. Ale na tym nie zamierzają poprzestać. Praktycznie każdy z krajowych brandów celuje w kolejny segment – smartfony. To część rynku zdominowana przez potentatów: Samsunga, Nokię i Sony. Polskie firmy liczą jednak, że powtórzą sukces, jaki osiągnęły na rynku tabletów.
Nasze w natarciu
Polski rynek urządzeń mobilnych pod względem udziału w nim lokalnych brandów jest wyjątkowy na skalę światową. Artur Zaborowski, dyrektor w firmie Megabajt, produkującej pod logo Tracer, nie ukrywa, że popularność polskich urządzeń wynika z ich ceny. – Drogie wcześniej tablety i smartfony, stanowiące symbol luksusu i nowoczesności, stały się nagle przystępne dla osób mniej zamożnych – tłumaczy. Jak wyjaśnia, relatywnie niska cena produktów polskich marek w stosunku do flagowców Samsunga, Apple...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta