Czy przedsiębiorca może odstąpić od umowy zawartej na odległość
Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą i zrobiłem przez internet zakupy w związku z tą działalnością. Zmieniłem jednak zdanie i chciałbym zwrócić sprzedawcy towar i otrzymać zwrot pieniędzy. Czy mogę odstąpić od umowy w dziesięciodniowym terminie?
Umowa na odległość ma miejsce wtedy, gdy transakcja jest zawierana bez jednoczesnej obecności obu stron. W praktyce są to głównie handel elektroniczny i sprzedaż wysyłkowa. W takiej sytuacji kupujący nie ma możliwości dokładnego obejrzenia towaru i sprawdzenia, czy jest on dokładnie taki, jakiego potrzebuje. Z tego względu jest on chroniony, ale tylko pod pewnymi warunkami.
W myśl art. 1 oraz art. 6 ustawy z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (DzU nr 22, poz. 271 ze zm.) prawo do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa sprzedającego lub usługodawcy albo umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny w ciągu 10 dni dotyczy konsumentów. Definicja konsumenta zamieszczona jest w art. 221 kodeksu cywilnego, zgodnie z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta