Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Partnerstwo zamiast zamówienia

08 maja 2014 | Dobra Firma | Rafał Cieślak

INWESTYCJE | Trzecią stroną umowy o PPP staje się zwykle bank, który finansuje etap budowy obiektu.

Partnerstwo publiczno-prywatne to w istocie zamówienie publiczne. Przedsiębiorcy, którzy chcą się zaangażować w przedsięwzięcia publiczno-prywatne, powinni zdawać sobie jednak sprawę, że PPP stanowi szczególnie złożoną formę zamówienia, wymagającą od nich znacznego zaangażowania, ale też przynoszącą wymierne korzyści biznesowe.

Z tych powodów warto wskazać na trzy podstawowe różnice pomiędzy tradycyjnym zamówieniem publicznym a zamówieniem realizowanym na zasadach PPP.

Zakres współpracy zamawiającego i wykonawcy

Przy typowym zamówieniu publicznym współpraca z wykonawcą opiera się na zlecaniu robót budowlanych, dostaw lub usług. Podmiot publiczny w celu sfinansowania zadania zaciąga zwykle zobowiązanie kredytowe. Jeżeli przedsięwzięcie obejmuje roboty budowlane, zamawiający zleca wcześniej także wykonanie dokumentacji budowlanej. Siłą rzeczy realizacja inwestycji w formie tradycyjnej wymaga udzielenia kilku odrębnych zamówień, zaś współpraca z ich wykonawcami ma charakter krótkoterminowy. Poza tym kredyt zaciągnięty na finansowanie inwestycji obciąża wskaźniki obsługi zadłużenia.

W przypadku partnerstwa publiczno-prywatnego zasady...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9832

Wydanie: 9832

Spis treści
Zamów abonament