Audyt na koszt księgowej
02 czerwca 2014 | Prawo i praktyka | Agata
Lankamer–Prasołek
Zakład może obciążyć pracownika kosztami zewnętrznej kontroli wykonywania przez niego zadań. Najwyżej jednak do trzykrotności jego pensji.
- Pracodawca nie był zadowolony z pracy głównej księgowej i wypowiedział jej angaż z zachowaniem okresu wypowiedzenia, w trakcie którego zobowiązał ją do wykorzystania urlopu wypoczynkowego. Ponieważ jednak od zastępujących ją pracowników napływały informacje o brakach w dokumentacji księgowej firmy oraz nieprawidłowościach w księgach handlowych, szef zdecydował o odwołaniu pracownicy z urlopu. Musiał to zrobić w formie pisemnej, gdyż kobieta nie odbierała telefonów z pracy. W odpowiedzi księgowa dostarczyła do firmy zwolnienie lekarskie, którego zasadność – w wyniku kontroli przeprowadzonej na wniosek pracodawcy – podważył lekarz orzecznik ZUS. Niestety, cała ta procedura trwała tak długo, że pracownica wróciła do firmy w ostatnim dniu okresu wymówienia. W związku z tym szef zlecił firmie zewnętrznej przeprowadzenie audytu i wyprostowanie stwierdzonych nieprawidłowości. Czy kosztem ...
Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta