Płatna TV będzie rosła wolniej niż wideo w sieci
technologie | Rosnąca popularność płatnej naziemnej telewizji cyfrowej, IPTV i internetowego wideo nie osłabią na razie ani kablówek, ani platform satelitarnych.
magdalena lemaŃska
Tak wynika z najnowszego raportu z prognozami dla rynku mediów i rozrywki, jaki opublikowała wczoraj międzynarodowa firma doradcza PwC. Według jej analityków liczba klientów płatnej telewizji na świecie zwiększy się w latach 2014–2018 o blisko 13 proc., do 935,5 mln. Ich wpływy z abonamentów opłacanych przez widzów urosną w tym czasie o 14 proc., do 236 mld dol. – Ten wzrost pokazuje, że płatna telewizja znajduje się w dobrej kondycji i jest wspierana przez działania podjęte w odpowiedzi na takie zjawiska, jak serwisy OTT (czyli niezależne od nadawców serwisy w rodzaju Netfliksa, oferujące wideo w sieci – red.) – podają analitycy PwC.
Chiny liderem IPTV
Nie wszyscy operatorzy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta