Czy sprężyna zastąpi latawca
Marketing | Nowe logo może firmować nasz kraj w świecie. Decyzję podejmie dziś międzyresortowa Rada Promocji, działająca pod przewodnictwem szefa MSZ.
Anita Błaszczak
Na Polska.pl, oficjalnym portalu promocyjnym RP, nasz kraj firmuje na razie biało-czerwony latawiec. Jednak już niedługo ten stworzony w 2002 r. znak może zostać zastąpiony przez nowy, tegoroczny projekt. To stylizowana czerwona sprężyna wpisana, czy raczej wrysowana, w kontur mapy Polski.
Projekt za milion
Oba logotypy dzieli 12 lat różnicy i gigantyczna różnica w cenie. Latawiec stworzyła agencja reklamowa Corporate Profile DDB za symboliczną złotówkę. Nowe logo było już w pełni komercyjnym przedsięwzięciem – opracowała je brytyjska firma doradztwa marketingowego Saffron Brand, której współzałożycielem był światowej sławy ekspert od budowy marek (także miast i państw) Wally Olins.
Zleceniodawca, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, które zrzesza agencje reklamowe i domy mediowe, zapłaciło za nowe logo około miliona złotych. Na razie z własnej kieszeni, ale liczy, że na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta