Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Hologram może się przydać firmie

03 lipca 2014 | Dobra Firma | Michał Ziółkowski

Znaki holograficzne to jedne 
z najrzadziej zgłaszanych przez przedsiębiorców oznaczeń odróżniających. Zalicza się je 
do nietypowych.

Brak powszechnego stosowania takich znaków jako oznaczeń odróżniających wynika między innymi z ich dotychczasowego znaczenia w obrocie gospodarczym. Znaki holograficzne (zwane również zamiennie hologramowymi) wykorzystywane są głównie jako elementy umieszczane na towarach oryginalnych (np. płytach CD lub DVD) lub banknotach w celu utrudnienia wykonania nielegalnej kopii. Stanowią one zatem swego rodzaju oznaczenie zapewniające kupującego o legalnym pochodzeniu towaru. Dotychczasowy odbiór hologramów przez konsumentów jako oznaczeń niemających funkcji odróżniającej może utrudnić rozwój tego typu oznaczeń jako znaków towarowych.

Otwarty katalog oznaczeń

Zgodnie z art. 120 ust. 1 ustawy z 30 czerwca 2000 r. – Prawo własności przemysłowej znakiem towarowym może być każde oznaczenie, które można przedstawić w sposób graficzny, jeżeli oznaczenie takie nadaje się do...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9879

Wydanie: 9879

Spis treści
Zamów abonament