Rynek wymusza elastyczność
Rozmowa | Jacek Neska, członek zarządu ds. handlowych PKP CARGO.
O przychodach wypracowywanych przez PKP CARGO w istotnym stopniu decydują przewozy węgla kamiennego. Czy w tym roku wzrósł ich wolumen?
Jacek Neska: Żeby wszystko nabrało odpowiedniej skali i znaczenia, musimy zacząć od liczb. Co miesiąc wszyscy działający w Polsce przewoźnicy transportują koleją od 15 do 20 milionów ton różnego rodzaju ładunków. Węgiel ma w nich największy udział wolumenowy. Początek tego roku przyniósł jednak radykalną zmianę w strukturze przewozów. Efektem wyjątkowo ciepłej zimy było zmniejszenie zapotrzebowania na energie cieplną i elektryczną, a w konsekwencji spadek zamówień ze strony producentów energii i ciepła na transport węgla. Stąd rosnąca w zastraszającym tempie ilość surowca na przykopalnianych hałdach. Warto zaznaczyć, że to specyficzny rodzaj paliwa. Jego jedynym odbiorcą może być energetyka, która posiada techniczne możliwości spalania węgla tego rodzaju.
W każdej chwili jesteśmy gotowi zwiększyć przewozy węgla. Jednak im szybciej, tym lepiej
Jak te zaburzenia wpłynęły na działalność PKP CARGO?
Węgiel stanowi znaczną część naszych przewozów, dlatego musieliśmy i reagowaliśmy elastycznie na tę nową sytuację na rynku. Dzięki temu zapewniliśmy wykorzystanie naszych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta