Jak ująć w kosztach remont biura
Przedsiębiorca może rozliczyć wydatki na odnowienie firmowego lokalu w dacie ich poniesienia. Dotyczy to tylko tych nakładów, które polegają na przywróceniu pierwotnego stanu środka trwałego. W przypadku ulepszenia wzrasta natomiast wartość początkowa obiektu będąca podstawą amortyzacji.
Marek Piotrowski
Utrzymanie nieruchomości będącej środkiem trwałym firmy oznacza konieczność ponoszenia wielu wydatków. Obok tych, które związane są z bieżącą eksploatacją obiektu (np. media), niewątpliwe znacznym obciążeniem budżetu przedsiębiorcy są nakłady czynione w związku z remontem budynku.
Co do zasady za koszty uzyskania przychodów uznaje się te wydatki, które zostały poniesione w celu osiągnięcia przychodu bądź zachowania albo zabezpieczenie jego źródła. Wyjątek dotyczy tych kosztów, które zostały wymienione w art. 23 ustawy o PIT (art. 16 ustawy o CIT). Podatnik nie może zaliczyć ich do kosztów uzyskania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta