Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nowa ścieżka dochodzenia roszczeń po reklamacji

09 września 2014 | Prawo | Renata Krupa-Dąbrowska

Projekt | Jeśli przedsiębiorca się zgodzi, konsument niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia przez niego reklamacji będzie mógł skorzystać z mediacji.

Stworzenie sieci instytucji zajmujących się polubownym rozwiązywaniem sporów przewidują założenia do ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich przygotowane przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Mediacją konsumencką mają się zająć niezależne podmioty, zarówno prywatne, jak i publiczne.

To rozwiązanie unijne. Przewiduje je dyrektywa w sprawie alternatywnych metod rozwiązywania sporów, bardziej znana pod nazwą ADR.

– Będzie to tani i szybki sposób rozwiązywania sporów, jednakowy dla wszystkich konsumentów w Unii Europejskiej – twierdzi Paweł Zagaj, naczelnik w Departamencie Ochrony Interesów Konsumentów UOKiK. – Już w tej chwili można w wielu wypadkach korzystać z mediacji, ale nowy system ujednolici zasady działania wszystkich...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9936

Wydanie: 9936

Spis treści
Zamów abonament