Naturalne smaki dają szansę na sukces
Mój biznes | Spółka Bio Planet dystansuje konkurentów na krajowym rynku żywności ekologicznej. W 2014 roku jej sprzedaż zwiększy się o niemal 50 proc.
Beata Drewnowska
– Rynek żywności ekologicznej już dawno przestał się kojarzyć z rolnikiem sprzedającym marchewkę na bazarze. To silny światowy trend, który dotarł także do Polski, i chcemy go jak najskuteczniej wykorzystać – mówi Sylwester Strużyna, prezes i udziałowiec spółki Bio Planet.
W tym roku przychody firmy mają się zwiększyć o niemal 50 proc., do ponad 60 mln zł. Sprzedaż na takim poziomie daje jej pozycję lidera krajowego rynku żywności ekologicznej, wartego 650–700 mln zł rocznie. Bio Planet wyprzedza m.in. liczące się w branży spółki EkoWital czy Symbio.
Niemiecki wzór
Szybki rozwój w ostatnich latach sprawił, że Bio Planet nie jest w stanie realizować wszystkich zamówień. Dlatego buduje centrum logistyczne w gminie Leszno pod Warszawą liczące 6,5 tys. mkw. Pracę znajdzie w nim ok. 40 osób.
Inwestycja warta 15,5 mln zł powinna być gotowa pod koniec III kw. 2015 r. Pozwoli spółce czterokrotnie zwiększyć ilość zmagazynowanego towaru. Pieniądze na budowę centrum pochodzą w większości z kredytu. Po brakujące...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta