Firmy optymalizują koszty
Daniel Trzaskowski. Dyrektor departamentu finansowania i zarządzania flotą, Volkswagen Leasing o nowych ofertach branży CFM.
Czy duży wzrost polskiego rynku CFM w ostatnim roku oznacza, że branża dopiero się rozpędza, czy raczej dochodzi do punktu nasycenia?
Daniel Trzaskowski: W Polsce sprzedaje się średnio ok. 300 tysięcy samochodów. W Niemczech, gdzie populacja liczy dwa razy więcej mieszkańców, średnia sprzedaż pojazdów wynosi 3 mln sztuk. Ta różnica pokazuje, że na naszym lokalnym rynku drzemie jeszcze duży potencjał. Od stycznia do sierpnia br. 18 proc. zakupu pojazdów przez przedsiębiorców jest finansowane poprzez wynajem długoterminowy (Full Service Leasing). Udział tego produktu w niektórych krajach Europy Zachodniej wynosi nawet 80 proc. Tempo rozwoju usług CFM zależy w znacznej mierze od poziomu edukacji rynku. Na wynajem długoterminowy decydują się firmy, które mają pełną świadomość, że dzięki tej usłudze optymalizują swoje koszty utrzymania floty, a co więcej, przenoszą również ryzyko (np. związane ze sprzedażą używanego auta po okresie eksploatacji) na firmę zewnętrzną.
Jeżeli produkt jest taki dobry, dlaczego rynek potrzebuje tyle czasu, żeby go docenić?
Klient często potrzebuje doświadczenia – samodzielnych prób oszczędzania. W Polsce...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta