Dobre relacje budują wizerunek
Public relations | Nawet małe firmy muszą zadbać o strategię komunikacyjną, aby przebić się na konkurencyjnym rynku.
Beata Drewnowska
– Skuteczność działań z zakresu public relations nie zależy od wielkości przedsiębiorstwa, ale od pomysłu na biznes, czyli m.in. profilu prowadzonej działalności czy stawianych sobie celów – mówi Kinga Szkutnik, dyrektor zarządzająca agencji PR Practum Consulting. – Dzięki nim małe firmy mają szansę pozytywnie wyróżnić się na rynku czy zwiększać swoją wiarygodność i zaufanie do oferowanych produktów lub usług – dodaje.
Kiedy zacząć działania z zakresu PR? Specjaliści radzą, że odpowiednia komunikacja z mediami oraz potencjalnymi kontrahentami i klientami – czyli to, co kluczowe w działaniach public relations – jest konieczna od początku istnienia firmy.
– Jeżeli mamy gotowy produkt lub usługę, warto już przed jej wprowadzeniem informować rynek o premierze, stopniowo ujawniając kolejne elementy oferty – radzi Grzegorz Miller, wiceprezes Związku Firm Public Relations.
Wcześniej jednak, jak zaznacza, rynkowy debiutant musi wiedzieć, jak chce być odbierany przez otoczenie.
– Konieczne jest określenie, co chcemy przekazać i komu. Bez tego nie warto w ogóle zawracać sobie głowy PR. Trzeba zdecydować np., czy będziemy komunikować produkt poprzez jego cechy czy może poprzez wizerunek prezesa i atmosferę panującą w firmie – wyjaśnia Miller.
Pracownik czy agencja?...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta