Na osiedlach jest niewiele pustostanów
Inwestycje | Popyt na małe projekty handlowe nie słabnie. Deweloperzy kupują kolejne działki.
Dorota Kaczyńska
Atrakcyjne niewielkie obiekty handlowe, tzw. convenience, wzbudzają niemałe zainteresowanie wśród najemców.
– W większych miastach tego rodzaju centra powstają zwykle w pobliżu dużych osiedli mieszkaniowych. Z kolei w mniejszych miejscowościach – inwestycje te realizowane są często w bardzo dobrych lub najlepszych lokalizacjach, dokąd mogą w krótkim czasie dotrzeć klienci z całego miasta. Popularność centrów convenience z roku na rok rośnie. Coraz więcej deweloperów dostrzega potencjał inwestycyjny tego segmentu – zapewnia Mariusz Czerwiak z JLL.
W dobrej lokalizacji
Według Colliers International budynki liczące 5–20 tys. mkw. najmu zajmują dziś ponad 25 proc., czyli ok. 2,5 mln mkw. całej powierzchni handlowej w Polsce. Jednak w tych statystykach nie ma obiektów o powierzchni poniżej 5 tys. mkw., co dodatkowo zwiększa ofertę convenience. – W tym roku na rynek trafi 18 małych centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 150 tys. mkw. Do tego dojdą obiekty mierzące poniżej 5 tys. mkw. – mówi Katarzyna Michnikowska z Colliers...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta