Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Niszowe piwa ożywiają rynek

23 października 2014 | Ciekawa ekonomia
źródło: Bloomberg

Jørgen Buhl Rasmussen | Pod względem wielkości sprzedaży Polska jest jednym z najatrakcyjniejszych krajów na świecie – mówi w rozmowie z Beatą Drewnowską prezes grupy Carlsberg.

Rz: W ostatnim czasie sprzedaż Carlsberga w Polsce rosła w szybszym tempie niż średnia branży. Co to oznacza dla grupy, biorąc pod uwagę trudną sytuację na Wschodzie wywołaną kryzysem ukraińsko-rosyjskim?

Polska jest i zawsze była dla grupy Carlsberg bardzo ważnym rynkiem. Pod względem wielkości sprzedaży piwa jest jednym z najatrakcyjniejszych krajów na świecie. Początki w Polsce nie były dla nas łatwe. Jednak dzięki konsekwentnemu wdrażaniu naszej strategii i dokładności, polski zespół rozwinął firmę i biznes oraz wzmocnił naszą pozycję. Jej udziały w ostatnich latach zwiększyły się z 12 do 20 proc. Niezmiennie ważnymi rynkami, pomimo trudnych warunków, są dla nas także Ukraina i Rosja. Ich wkład w wyniki grupy jest wciąż znaczący.

W ramach grupy Carlsberg zaliczył Polskę do krajów Europy Zachodniej, gdzie rynek piwa jest już nasycony. Dlaczego?

Podział na regiony w grupie Carlsberg nie opiera się wyłącznie na tym, czy dana grupa szybko rośnie. Liczą się podobieństwa w strukturze czy podejściu do rynku. Polska ma bardzo...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9974

Wydanie: 9974

Spis treści

Nauka

Zamów abonament