Dimension Data chce być liderem usług integracyjnych w Polsce
Rozmowa | Południowoafrykańska spółka zamierza szybko zwiększyć sprzedaż w naszym kraju.
Rz: Pod koniec kwietnia marka Dimension Data zastąpiła w Polsce NextiraOne. Była to konsekwencja transakcji z lutego, w której kupiła 13 europejskich oddziałów NextiraOne. Dlaczego południowoafrykańska firma inwestuje w Europie?
Andrew Coulsen: Jednym z najważniejszych trendów w branży informatycznej jest konsolidacja. Mniejsi gracze przejmowani są przez większe firmy, które w ten sposób realizują dwa cele. Po pierwsze, zwiększają ofertę i zasięg działalności, co pozwala im dotrzeć do nowych klientów bądź wejść na zupełnie nowe rynki, zarówno geograficzne, jak i produktowe. Po drugie, przejmując inne firmy, liderzy sektora zyskują dostęp do nowych zasobów. Wykształceni specjaliści IT z doświadczeniem i praktyką rynkową są bardzo cenni dla firmy. Zabiegają o nich wszyscy liczący się gracze w naszej branży, która cierpi na niedobór kadr. W tym świetle polityka przejęć realizowana przez Dimension Data nie jest niczym szczególnym. W ostatnich kilku latach kupiliśmy 16 firm na całym świecie. Zakupu NextiraOne pozwolił nam znacząco wzmocnić pozycję na wielu rynkach, w tym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta