Nie tylko pieniądze są walutą
O mecenacie kultury przez Deutsche Bank opowiada Sabina Salamon, dyrektor departamentu komunikacji korporacyjnej grupy Deutsche Bank Polska.
Przykład DB pokazuje, że wbrew powszechnym opiniom bankom nie zależy tylko na pieniądzach. Od kiedy Deutsche Bank wyznaje taką filozofię?
Sabina Salamon: - Od wielu lat angażujemy się w różnorodne inicjatywy społeczne, naukowe i kulturalne kierując się zasadą Giving more than just money. Zależy nam, aby w ramach realizowanych przy naszym współudziale projektów udzielać nie tylko wsparcia finansowego, ale też merytorycznego. Jesteśmy przekonani, że w obecnych czasach walutą są nie tylko pieniądze, dlatego dobrze, że instytucje finansowe coraz częściej angażują się w działania wykraczające poza sferę codziennej bankowości i aktywnie uczestniczą w dialogu społecznym. Wspieranie zrównoważonego rozwoju przekłada się przecież na naszą wspólną przyszłość. Nasi pracownicy samodzielnie prowadzą wiele projektów społecznych.
Grupa Deutsche Bank wspiera wiele inicjatyw z zakresu edukacji kulturalnej. Dlaczego?
Wierzymy, że styczność z kulturą otwiera nowe perspektywy, uczy kreatywności, działania w zespole i pozwala zdobyć pewność siebie. To szczególnie ważne w projektach skierowanych do ludzi młodych. Dlatego ważna jest możliwość obcowania z kulturą, bez względu na pochodzenie społeczne czy wykształcenie. Dzięki projektom kulturalnym chcemy pomóc pozbyć się uprzedzeń wobec muzyki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta